W październiku rozpoczęliśmy w naszej szkole realizację projektu edukacyjnego Punkt Zwrotny - wsparcie rówieśnicze ratuje życie.
Nasi uczniowie: Łukasz Bańcerowski z kl. 3 TPS, Igor Markowski z kl. 3 TI, Julia Domagała z kl. 4 TEK, Weronika Stefankiewicz z kl. 4 TI, Natalia Pacek i Klaudia Łęcka z kl. 5 TH oraz Jakub Gregorczyk z kl. 5 TI pod kierunkiem psychologa szkolnego pani Edyty Jareckej podjęli się niełatwego zadania, aby wesprzeć swoich młodszych kolegów w obszarze zdrowia psychicznego.
W ramach projektu przeprowadzone zostały zajęcia:
*Rówieśnicza pomoc osobie w kryzysie , w kl. 2 TE i kl. 2 TH , których celem było dostarczenie informacji na temat możliwości udzielania pomocy rówieśniczej w sytuacjach kryzysowych, w sposób bezpieczny i odpowiedzialny.
* Cyfrowy dobrostan: online czy offline? Oto jest pytanie - Twój cyfrowy dobrostan w kl. 2 TPS i kl. 2 TI poruszające problematykę symptomów uzależnienia od internetu, potrzeby świadomego korzystania z zasobów internetowych oraz dbałości o swój dobrostan psychiczny.
*Neurokultury - jak czerpać z różnic między nami w kl. 1 TPS i kl. 1 TI/TE mające na celu uświadomienie, czym jest i skąd wzięła się koncepcja neuroróżnorodności, przedstawienie postaci sławnych osób atypowych neurologicznie , ukazanie potencjałów i trudności osób atypowych oraz sposobów, jak możemy je wspierać.
Młodzież z zainteresowaniem słuchała i dzieliła się swoimi przemyśleniami na omawiane tematy. Mamy nadzieję, że zajęcia przyczynią się do poprawy dobrostanu naszych uczniów i pozytywnie wpłyną na ich funkcjonowanie.
Zobacz zdjęcia