ZSP w Iłży uczestniczy w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa. W lutym tematem działań była miłość, jedno z najpiękniejszych ludzkich uczuć.
Miłość od tysięcy lat fascynowała pisarzy i poetów. Już w Biblii Bóg pobłogosławił kochającym się Abrahamowi i Sarze obdarzając ich łaską posiadania potomstwa – syna Izaaka. W mitach greckich z kolei czytelnik ma okazję poznać losy miłości Penelopy i Odyseusza. Romeo i Julia, Sonia i Raskolnikow czy Oleńka i Kmicic od lat fascynują czytelników oraz stanowią inspirację dla artystów innych dziedzin sztuki.
Tak więc luty to miesiąc miłości. Dlatego czytelnicy byli zachęcani do czytania książek, w których ludzie zakochują się w sobie. Warto dodać, że uznanie młodzieży zyskał „Jeździec miedziany” oraz „Biała masajka”. Czytelnicy, zwłaszcza płci żeńskiej interesowali się również książkami o losach Europejek zakochanych w mężczyznach z krajów arabskich. Ciekawym zajęciem okazało się też podkreślanie w książkach słów nazywających emocje i uczucia. Młodzież miała ponadto okazję wypowiedzieć się o miłości w formie plastycznej. Chętni wykonywali kolorowe zakładki do książek z imionami osób, które darzą tym pięknym uczuciem. Uczniowie stworzyli listę najlepszych książek o miłości, które są dostępne dla czytelników w bibliotece szkolnej:
- „11 papierowych serc” – Kelsey Hartwell
- „Ostatni list od kochanka” i „Razem będzie lepiej” – Jojo Mayes
- „I że Cię nie opuszczę” – Michelle Richmond
- „Gdzie śpiewają raki” – Delia Owens
- „Kochać mocniej” – Lisa Gardnev
- „Punk 57” – Penelope Douglas
- „Tamte dni, tamte noce” – Andre Aciman
- „Indeks szczęścia Juniper Lemon” – Julie Israel
- „Lepiej niż w filmach” – Lynn Painter
- „Confess” – Collen Hoover
Podsumowaniem działań organizowanych przez bibliotekę ZSP Iłża była dyskoteka ostatkowa zorganizowana 28 lutego, podczas której uczniowie mieli okazję ruchem wyrazić swoje emocje i uczucia. Taniec, muzyka, film, literatura oraz sztuki plastyczne pozwoliły wszystkim zrozumieć, że miłość niejedno ma imię …..
Dekoracje stanowią prace uczniów ZSP wykonane w lutym br. w ramach zadań projektowych języka niemieckiego .: z klasy 2 te: Boniatowski Kamil, Adam Gnyś, 2 Th: Barszcz Nikoła, Bogucka Nikoła, Lisowska Małgorzata, Pobratyn Aleksandra , z klasy 3 ti: Baran Mateusz
Akcję koordynowały: Ewelina Podlak i Elżbieta Cielecka
Zobacz zdjęcia